Tijdelijk slechts 55 euro!

Proefles | Ontdek yoga, voor iedereen

Elke les bestaat uit een video, theorie, een opdracht en een quiz. Op deze pagina geven we je een beeld van de inhoud van les 1 en krijg je een goede indruk van de gehele Etadoro cursus 'Ontdek yoga, voor iedereen'. 


Video | Houdingen van les 1: enkels, voeten en benen

Bekijk hieronder de video van les 1. Je kunt deze zo vaak bekijken als je wilt.
Veel plezier!

Elke les van een cursus begint met een introductievideo. In deze video krijg je een indruk van de stof die in de les wordt behandeld, aangevuld met persoonlijke ervaringen van de trainer.


Theorie | Wat is Yin yoga

Wat leuk dat je hebt besloten deze cursus over yoga te gaan volgen. In deze cursus nemen we je mee in zowel de achtergrond van yoga, als in de uitvoering ervan. Bij iedere les vind je daarom verschillende video's waarin yogahoudingen worden gedemonstreerd, in verschillende variaties, zodat iedereen mee kan doen. Bij de opdrachten ga je hier vervolgens zelf mee aan de slag. In onderstaande introductievideo zie en hoor je wat je nog meer kunt verwachten van deze cursus. Ook kom je alvast meer te weten over Yin yoga, de vorm van yoga die in deze cursus wordt aangeboden. 

Nu gaan we in de theorie van de eerste les dieper in op Yin yoga. Wat betekenen yin en yang eigenlijk? Wat is de rol van bindweefsel in deze vorm van yoga? En ook heel belangrijk: hoe ga je nu zelf aan de slag?

Elke les bevat theorie. Deze kun je eenvoudig downloaden of je kunt het cursusboek apart bijbestellen.

cursusboek yoga.jpg

Opdracht | Toe Squat Pose

les 1 yoga hoofdstuk 1.JPG

Het begin is gemaakt! Je hebt les 1 doorgenomen, waarin je onder andere geleerd hebt welke houdingen geschikt zijn voor enkels, voeten en benen. Nu is het moment aangebroken om zelf de Toe Squat Pose te ervaren.

1.         Kom op handen en knieën zitten (bij voorkeur op een matje).
2.        Plaats je tenen aan de mat. Flex daarbij je voeten. Flexen is het tegenovergestelde van pointen. Bij pointen strek je de voeten, breng je de tenen van je af; flexen is juist je tenen naar je toe brengen. Als je niet zeker weet hoe dat moet, kijk dan nog even naar de video waarin ik de houding demonstreer.
3.        Breng je billen naar je hielen (billen naar beneden laten zakken richting de hielen).
4.        Houd je handen aan de grond en verken of je deze houding even vol kunt houden.
5.        Als je weinig strekking ervaart in je tenen en voetzolen, verplaats dan je handen naar je knieën, voor een verdieping. Uiteindelijk kun je misschien geheel op je hielen zitten, zonder de steun van je handen op je benen.
6.        Wanneer je uit de houding komt strek je je benen en blijf je stil zitten om na te voelen voor één minuut.

Waar wil je de strekking voelen?
In de voetzolen en in de buiging van je tenen.

Hieronder staat beschreven welke opdracht je in les 1 van de cursus gaat doen. Heb je persoonlijke begeleiding aangeschaft? Dan stuur je je opdracht naar je trainer, die er feedback op geeft. Ook kun je je opdracht delen met je medecursisten om te leren van elkaar.


Wil je meer informatie over de cursus, klik dan op onderstaande button.


Bestel de cursus 'Ontdek yoga, voor iedereen' tijdelijk voor slechts 55 euro!

Wil je ontdekken of yoga ook iets voor jou is? Bestel dan nu de gehele cursus 'Ontdek yoga, voor iedereen'.